spoon

Muska Böreği

Hazır yufkadan börek yapacağım zaman, yufkayı taze yapılan yerlerden alıyorum. Çeşit çeşit yapıp  derin dondurucuya kaldırıyorum.  Pişireceğim zaman, dondurucudan çıkarıp tepsiye diziyorum ve yumurta sarısı sürüp ısınmış fırına sürüyorum. Kızarınca fırından çıkartıyorum. Bazı börek çeşitleri: banyolu börek, talaş böreği, midye böreği, muska böreği gibi... Malzemeler aynı şekilleri değişik. 


Malzemeler:
  • 1 su bardağı eritilmiş yağ ( tereyeğı veya margarin)
  • 1 su bardağı su
  • 1 yumurta sarısı
  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ 
  • 6 adet yufka
  • İç harcı için:
  • 200gr kadar kıyma
  • 3-4 adet haşlanmış patates
  • 2 orta boy soğan
  • Tuz karabiber

Yapılışı:

Sıvı yağla soğanı az kavurun, kıymayı ilave edin. Kıymayla da kavurup ocaktan alacağımız zaman, rendelenmiş patetesi ilave edin ve tuzunu biberini ekleyerek soğumaya bırakın.
Yufkanın birini açın üzerine 4-5 kaşık sostan döküp fırçayla her yerine yayın, ikinci yufkayıda üzerine yayıp aynı şekilde soslayın. İki kenardan 4-5 cm kesin şekilsiz olsa da onlarda kullanılıyor.  enine ortadan kesin ve boyuna sekiz parçaya bölün, diğer yarıyıda sekize bölün ve ucuna iç koyarak sağa ve sola yatırarak üçgen şeklinde böreğiniz oluşuyor. İki kenarla birlikte 18 tane börek çıkıyor. diğer yufkaları da aynı şekilde yapın. Yumurta sarısına biraz sıvı yağ dökerek böreklere sürün. Üzerine, çörekotu serperek önceden ısınmış fırın da 40-45 dk. pişirin.


Not:

Böreklerin içine peynir ve mercimekle hazırlanan iç koyup üzerine de susam, haşhaş gibi değişik malzemeler kullanabilirsiniz. 6 yufkadan 54 tane oluyor.





Comments (0)

Yorum Gönder