spoon

Damat Bohçası

Konya'da dantelden damat bohçası görmüştüm ama pastadan görmemiştim. Onuda gördüm. Tabi değişik birşey olduğu için hemen denedim... Aslında, görsel olarak altın kesesine benziyor ama komşum Mualla Hanım damat bohçası dediği için, bende adını değiştirmedim.






Malzemeler:
  • 1 Adet muz
  • Tavayı yağlamak için sıvı yağ
Krep hamuru:
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı süt
  • Aldığı kadar un
  • 1-2 yemek kaşığı kakao
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • Çok az sıvı yağ
Krema: 
Ben tiramisu kremasından koydum sizde istediğiniz kremayı koyabilirsiniz, kremşanti bile olabilir.



Yapılışı:
Krep hamuru için, sıvı malzemeleri iyice çırpın. Kakao ve unu da ekleyip tahin kıvamında hamuru hazırlayın.
Küçük tavayı hafif yağlayarak krep hamurundan 1 kepçe döküp hemen tavaya yayın. Tavayı sallayarak iki tarafını da hafif pişirin. Arada, 1 tatlı kaşığı kadar sıvı yağ dökerek hamurları pişirin. Önceden hazırladığınız kremadan 1 tatlı kaşığı krebin ortasına koyarak, üzerine 1 dilim muz yerleştirin. Kenarlardan ortaya getirerek biraz sıkıştırın. Kalın iple gevşekçe tutturun. Bir süre ipli durduktan sonra (istediğimiz şekli alınca) ipi çıkabilirsiniz.

Comments (0)

Yorum Gönder