spoon

Batırık

Benim Ermenekli komşularım vardı. Batırığı çok yaparlardı. Bizde onlarda yiyerek alıştık. Her gittiğimde malzemeler hazırdır, hemen yaparlar. Sulusu da çok güzel, hele yazın buz gibi soğuk suyla harika oluyor. Ben de öğrendim arada yapıyorum. Bence çokta sağlıklı. Kışın yapılacaksa kuru domatesle yapıyorlar. İlk defa onlarda görmüştüm domates kurusunu (kendileri yaparlar), şimdi her yerde satılıyor.


Ermeneklilerin affına sığınarak bildiğim kadar yazıyorum.

Malzemeler:
  • 1 paket ince bulgur
  • 1 büyük soğan
  • 2 sivri biber
  • 1-1,5 kilo domates
  • 1 kase ceviz (yağı çıkmışcasına dövülmüş)
  • Maydanoz
  • Tuz
  • Batırıkla yemek için, salatalık, marul, kuru soğan, taze soğan, haşlanmış asma yaprağı, haşlanmış lahana, domates, biber, taze nane, limon ve istenilen yeşillikler
Yapılışı:
Geniş leğene ince bulguru koyun, soğan, biber ve domatesi rondodan geçirip bulgura azar azar dökerek yoğurun. Tuzu, maydanozu ve cevizi koyarak yumuşayıncaya kadar 30-40 dakika yoğurun. Arada elinizi suya bandırarak yoğurun ki yumuşasın. Birazını sıkma yapıp servis tabağına dizin. Kalanını da büyük derin bir kaseye alıp soğuk su ilave ederek elinizle iyice ovalayarak çorba kıvamına getirin (bulgurda topak olmamalı). Çorba kıvamındaki batırığı tabaklara servis ederken içine yukarıdaki yeşillikleri de iri iri doğrayın. İçine sıkmalardan da koyarak yiyebilirsiniz (yarın bir Ermenekliye gitmeliyim). Salça konmadığı için rengi açık ama domates kokulu tadı harika.


Not:
Kuru domatesle yaparken 1 kase domates kurusu sıcak suyla yumuşatılıyor. Suyuyla beraber de kullanılıyor. Ermeneklilerin, yazın buz gibi batırığı, kışın da sıcacık arabaşı çorbası bi harika.

Comments (0)

Yorum Gönder